Monday, January 18, 2010

PENGENALAN - Jumpa Cikgu Mas di Facebook.com



Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh.

Saudara-saudari yang saya kasihi sekalian. Selamat berkunjung ke laman blog saya. Di sini saya ingin berkongsi dengan saudara-saudari darihal lukisan potret di samping menyelitkan hal-hal yang tersirat di sebalik yang tersurat.

Lukisan potret bukanlah satu perkara baru di dunia ini. Ramai yang telah menceburkan diri dalam bidang ini kerana minat yang terlalu mendalam. Minat bukanlah sesuatu yang boleh dipaksa-paksa atau dibuat-buat. Ia muncul sendiri dalam diri seseorang atas kehendak Allah SWT.

Cuma minat ini mestilah ditangani dengan sebaik-baiknya agar ia tidak disalahgunakan. Sesiapa yang minat melukis potret dan dapat mengembangkan minat tersebut hendaklah bersyukur kepada Allah sebanyak-banyaknya. Allah sememangnya menyuruh kita hambaNya banyakkan bersyukur dengan apa sahaja kurniaan daripadaNya. Dan, barangsiapa yang bersyukur Allah berjanji untuk menambah lagi nikmat kurniaanNya pada masa akan datang, dalam bentuk yang tidak kita sangka-sangkakan.

Jadi, sebagai pengenalan, memadailah saya simpulkan bahawa bersyukur kepada Tuhan sangat penting. Kitakan hamba Tuhan. Kitakan ciptaan Tuhan.

No comments:

Post a Comment