Monday, February 1, 2010

FOKUS - Jumpa Cikgu Mas di Facebook.com


Assalamulaikum wm. wt.

Saya agak sibuk sejak kebelakangan ini kerana tempahan-tempahan potret yang perlu disiapkan. Untuk menyiapkan sesebuah potret saya semestinya tumpukan sepenuh perhatian kepada kerja saya itu. Dengan lain perkataan, saya mesti fokus 100%. Ini bertujuan untuk menjaga kualiti kerja saya agar saya terus mendapat kepercayaan pelanggan serta para peminat lukisan potret saya.

Jika saya dapat menjaga tahap penumpuan saya maka saya dapat meminimakan kesilapan hatta kesilapan kecil sekalipun. Ini menjurus kepada perfection, suatu yang biasa berlaku kepada mana-mana pelukis yang serius dengan kerjanya.

Serius bukan bermakna tidak mesra tetapi lebih kepada bersungguh-sungguh memperbaiki kelemahan dari semasa ke semasa. Ertinya, tiada kompromi dalam melakukan kesilapan. Maka, untuk itu, fokus sangat-sangat diperlukan.


No comments:

Post a Comment