Friday, February 12, 2010

GEMBIRA - Jumpa Cikgu Mas di Facebook.com



Assalamualaikum wm. wt.


Sebagai pelukis, saya tidak dapat lari daripada hakikat bahawa saya mesti menggembirakan orang lain. Orang lain ingin gembira dengan pelbagai cara. Selagi gembira dengan cara yang baik, maka tidak ada salahnya untuk merasa gembira. Dan, saya ingin menjadi penyebab kepada salah satu kegembiraan orang.


Apabila saya dapat tahu ada orang gembira kerana sedikit usaha yang Allah izinkan kepada saya, saya tumpang gembira. Semakin ramai orang gembira, semakin gembiralah saya. Pada saya, kegembiraan adalah salah satu keperluan rohani atau keperluan hati. Hati perlu kepada gembira selain daripada hati perlukan iman dan taqwa.


Di sini saya selalu berfikir, dengan jalan apakah saya mampu menggembirakan orang? Adakah apa-apa jalan yang saya boleh lakukan? Waktu itu saya terfikirkan bakat dan kemahiran saya dalam melukis potret. Bolehkah dengan melukis potret menggembirakan orang?

No comments:

Post a Comment