Sunday, February 7, 2010

PEWARIS - Jumpa Cikgu Mas di Facebook.com



Assalamualaikum wm. wt.


Saya bersyukur kepada Allah SWT kerana dikurniakan seorang isteri yang mempunyai minat yang sama dengan saya iaitu seni lukis. Sungguhpun begitu, isteri saya lebih cenderung kepada lukisan corak, still life dan nature. Beliau tidak begitu minat dengan potret sepertimana saya.


Saya mempunyai seorang anak perempuan yang kini berusia 20 tahun. Setakat ini, dia tidak menunjukkan sebarang minat terhadap bidang seni lukis sebagaimana ayah dan ibunya. Saya cuba mengajarnya melukis dan melukis di depannya sejak dia di bangku sekolah lagi tetapi minatnya tidak ke arah itu. Boleh jadi minat dan bakat seni lukisnya akan timbul kemudian nanti.


Sebagai seorang pelukis tentulah saya inginkan anak saya mewarisi kemahiran seni yang saya miliki sepertimana saya mewarisi daripada ibu dan nenek saya.

No comments:

Post a Comment